Uczta dla Odyna

Liczba graczy: 1 - 4 osoby
Zakres wiekowy: od 12 lat
Czas rozgrywki: ok. 30 - 120 minut

Zawartość pudełka:

2 pudełka na żetony żywności i przedmiotów
1 pomarańczowa kostka ośmiościenna
1 niebieska kostka dwunastościenna
1 duża plansza główna z polami akcji
4 plansze osady (po jednej dla każdego gracza)
1 mała plansza organizacyjna na łodzie
4 dwustronne plansze wysp
1 owalna plansza organizacyjna na szare żetony specjalne
15 żetonów specjalnych
2 żetony z polami akcji, rozszerzające planszę główną
1 plansza z opisem faz każdej rundy
Plansze budynków: 3 szopy, 3 kamienne domy, 5 długich domów
8 żetonów wzgórz
32 łodzie w trzech rodzajach: 10x wielorybnik, 12x knara, 10x langskip
125 srebrnych monet
Drewniane znaczniki: 32x drewno, 24x kamień, 40x ruda, 48 wikingów, 1 brązowy łoś, 1 biała kostka
190 kart pomocników: 45 jasnobrązowych początkowych kart pomocników, 145 ciemnobrązowych kart pomocników, 47 czerwonych kart broni: 12x łuk i strzała, 12x pułapka, 12x włócznia, 11x miecz
Żetony dóbr: 25x groch / miód pitny, 20x len / sztokfisz, 20x fasola / mleko, 20x zboże / mięso peklowane, 17x kapusta / dziczyzna, 15x owoce / mięso wieloryba, 43x olej / kamień runiczny, 30x skóra / srebrne sztućce, 30x pled / kufer, 20x płótno / jedwab, 20x skóra i kości / przyprawy, 20x futro / biżuteria, 18x tunika / skrzynia skarbów, 15x szata / srebrne skarby
Żetony zwierząt: 18x owca / ciężarna owca, 15x krowa / ciężarna krowa
1 instrukcja
1 dodatek do instrukcji
1 almanach
woreczki strunowe

Uczta dla Odyna jest sagą w formie gry planszowej. Jako przywódcy klanów będziecie rozwijać swoją kulturę, prowadzić wyprawy handlowe oraz plądrować dalekie krainy tak, jak robili to niegdyś ludzie nazywani „wikingami” (określenie, które w dzisiejszych czasach ma trochę inne znaczenie, niż miało pod koniec pierwszego tysiąclecia). Kiedy przodkowie dzisiejszych Skandynawów wyprawiali się na podbój, nazywali te podróże Viking.

Wikingowie nie byli jednak zwykłymi piratami. Byli też odkrywcami i osadnikami. Przykładowo, Leif Szczęśliwy (Eriksson) był pierwszym europejczykiem w Ameryce, na długo przed Kolumbem. Na terenach obecnej Normandii najeźdźców nie nazwano wikingami, lecz Normanami. Jednym z nich był Wilhelm Zdobywca, który w 1066 roku ruszył przez kanał La Manche na podbój Anglii. Udało mu się to, co trochę wcześniej próbował nieskutecznie zrobić król Norwegii: zdobył koronę Anglii. Powód, dla którego wikingowie byli tak dzielnymi żeglarzami był prosty. Ocieplenie klimatu sprzyjało wzrostowi populacji, więc żniwa zaczęły być niewystarczające. Musiano więc poszukiwać żyznych ziem, na których można by się osiedlić na dłużej.

W trakcie gry będziecie podbijać i eksplorować nowe terytoria. Będziecie również brać udział w czynnościach życia codziennego. Zbierając różnego rodzaju przedmioty, wzmocnicie swoją pozycję społeczną i materialną.

Zwycięzcą zostanie osoba, której dobra zdobyte w trakcie gry będą warte najwięcej.
Więcej informacji
EAN 5908445421570
Autor Uwe Rosenberg
Rok Wydania 2017
Wydawnictwo Lacerta
Kod 0