Hobbit gra karciana

Ilość graczy: 2-5
Wiek graczy: od 10 lat

Czarodziej Gandalf zgromadził drużynę. Wraz z hobbitem Bilbem i krasnoludem Thorinem Dębową Tarczą ruszają by odzyskać upadłe Królestwo Krasnoludów. Nie będzie to takie proste gdyż wejścia do góry strzeże straszliwy smok Smaug i herszt orków Bolg! Czy drużynie uda się triumfować nad złem? Czy dobro polegnie?

"Hobbit. Gra Karciana" to przygoda dla 2 do 5 graczy, z czego wariant gry, zależy od ilości osób biorących udział w zabawie. Różnie będą się rozkładały siły dobra i zła. Raz gracze będą mieli do dyspozycji Bilba i Thorina, raz dołączy do nich Gandalf. Podobnie z siłami zła - w zależności od ilości graczy zło będzie miało do dyspozycji smoka i orka, lub wyłącznie Smauga. Rozdajemy każdemu z graczy karty i ruszamy na podbój królestwa krasnoludów! Grę Hobbit zawsze rozpoczyna gracz prowadzący Thorina. Z kart na ręku wybiera jedną i kładzie na środku. Następnie w kolejności gracze wykładają swoje karty. Pierwsza karta wyłożona (w tym wypadku Thorina) określa kolor danej lewy (kart na środku). Gracze kładą albo pod kolor (starając się wystawić jak najwyższą wartość) lub dowolną kartę. Uwaga! Kolor fioletowy wygrywa - przebija wszystko! Jeśli uczestnicy wyłożyli już karty, podsumowujemy. Lewę zdobywa osoba z najwyższą wartością danego koloru (lub fioletowa). Następnie rozdaje karty według postaci którą odgrywa. Smaug na przykład daje jedną kartę przeciwnikowi, a resztę może odrzucić bądź przekazać sobie. Jeśli skończą się karty na ręku, podsumowujemy symbole zebrane przez graczy na kartach. Gwiazda zadaje jedno obrażenie sługom zła, lub leczy ranę dobrym postaciom. Odwrotnie z hełmem orków - rani bohaterów, lecząc smoka i orka. Każda postać może wytrzymać 3 rany - jeśli jest więcej, odpada z gry - przegrywa. Za każdy symbol fajki postać zaczyna z jedną kartą więcej na początku przyszłej rundy. Gra toczy się do triumfu jednej ze stron - albo uśmierceniem smoka, albo porażką bohaterów.
Więcej informacji
EAN 5908215003548
Autor Martin Wallace
Rok Wydania 2012
Wydawnictwo Egmont
Kod 0